mandag 10. desember 2012



Drep julens gleder - tenk kalorier!!!!

Jeg har overlevd 63 julaftener. De første 50 gikk greit. Jeg kunne glede meg over ribbe, sprø svor, julekaker laget av ekte smør, marsipangriser, brunt norsk brennevin, desserter av ekte fløte og mye sukker samt kokt kaffe. Mor kokte, bakte og la fram fristelser med en himmelsk smak. Vi nøt hver eneste bit. Lot karamellene rulle fra tunge ned halsgrupen med god samvittighet.Sovnet god og mett for så å gå på en ny dag med fristelser. Smørbukk var et forbilde og fikk fort en karamell oppkalt etter seg.
















I dag skal vi ha dårlig samvittighet. Er vi ikke plaget av slikt sørger pressen på å minne oss på alle farene, styggedommen, kaloriene som dreper, fører til hjerteinfarkt og det som verre er. Statistikk over farlige matvarer florer på førstesidene.



Noen vil få seg en overraskelse av å se på denne listen
Vet du hvilken julemat som er «kalori-verstingen»?
Dagens utgave av nettavisen



























http://www.side2.no/helse/article3528896.ece

Hvem er disse journalistene som elsker å gi oss dårlig samvittighet?

Av tabellen kommer jeg svært dårlig ut - jeg elsker ribbe m/kam og svor, verstingen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar